Trwa ładowanie...
30-09-2025

Czas czytania artykułu: 4 minuty

Zarówno duże firmy, jak i mniejsze przedsiębiorstwa wykorzystują różnego rodzaju sprzęty elektroniczne do wykonywania codziennych obowiązków. Komputery, laptopy, drukarki czy urządzenia mobilne stanowią podstawę funkcjonowania biur i zakładów pracy, jednak wraz z intensywną eksploatacją ulegają zużyciu lub stają się przestarzałe technologicznie. W takich sytuacjach warto zdecydować się na sprzedaż zużytego sprzętu, która pozwala w odpowiedzialny i korzystny sposób pozbyć się niepotrzebnych urządzeń.

Z tego artykułu dowiesz się:

  1. Na czym polega odkup zużytego sprzętu.
  2. Czy odkup zużytego sprzętu się opłaca.
  3. Na co zwrócić uwagę podczas likwidacji zużytego sprzętu.
  4. Kiedy skorzystać z usługi odkupu urządzeń.

 

Czy firmowy telefon lub laptop może zostać „oddany z zyskiem”?

Używany, ale wciąż sprawny sprzęt informatyczny i telekomunikacyjny, taki jak laptopy, tablety czy telefony, może zostać „oddany z zyskiem”. W ramach usługi odkupu urządzeń oferujemy klientom biznesowym wymianę starszego sprzętu firmowego na nowy. Oznacza to, że nasi klienci mogą wykorzystać uzyskane w ten sposób środki na zakup nowego sprzętu, co stanowi realną korzyść finansową dla przedsiębiorstwa. Jak wygląda proces?

  1. Sporządzenie listy urządzeń: przedsiębiorstwo zbiera i spisuje listę sprzętów, które chce sprzedać do Doradcy Plusa dla Biznesu.
  2. Wstępna wycena: otrzymujesz orientacyjną propozycję wartości dla każdego urządzenia.
  3. Przekazanie sprzętu i sprawdzenie stanu: sprzęt trafia do serwisu, gdzie specjaliści dokonują szczegółowej oceny technicznej i weryfikują jego działanie.
  4. Przygotowanie i spisanie umowy: na podstawie ekspertyzy sporządzana jest umowa zawierająca ostateczną wycenę.
  5. Rozliczenie i zniżki: po wystawieniu faktury środki ze sprzedaży zasilają Twoje konto klienta, które możesz wykorzystać na zakup nowego sprzętu w Plusie.

 

Odsprzedając używany sprzęt, organizacja wpisuje się w zasady zrównoważonego rozwoju. Nie ponosi też potencjalnych kosztów związanych z utylizacją sprzętu elektronicznego w firmie i buduje pozytywny, proekologiczny wizerunek przedsiębiorstwa.

Recykling sprzętu komputerowego i telefonów – czy to się opłaca?

Recykling laptopów firmowych czy używanych telefonów może kojarzyć się z kosztownym obowiązkiem, a nie realną korzyścią. Tymczasem odpowiednio zaplanowany proces wpływa na optymalizację kosztów i efektywność zarządzania budżetem IT:

  • Używany sprzęt elektroniczny, nawet po kilkulatniej eksploatacji, nadal posiada wartość i po profesjonalnej regeneracji może trafić do ponownej sprzedaży jako urządzenie odnowione i być ponownie wykorzystany. Odsprzedanie używanych urządzeń oznacza więc dla firmy konkretne oszczędności.
  • Środki pozyskane przez firmę w ramach odsprzedaży mogą pokryć w części koszty związane z zakupem nowego sprzętu. Wysokość zniżki zależy od stanu technicznego urządzeń i jest ustalana indywidualnie.

 

Kiedy warto skorzystać z usług odkupu urządzeń?

W sytuacji, gdy firma regularnie modernizuje sprzęt, odkup używanych, ale wciąż działających urządzeń powinien stać się naturalnym elementem tego procesu. Dzięki niemu można uzyskać zwrot części wartości, a jednocześnie uniknąć konieczności magazynowania lub utylizacji urządzeń, których parametry nie są już wystarczające.

Z usługi odkupu warto skorzystać, gdy:

  • firma planuje wymianę większej liczby urządzeń jednocześnie,
  • sprzęt nie jest już potrzebny, ale wciąż działa i posiada wartość rynkową,
  • firmie zależy na szybkiej i bezpiecznej usłudze wraz z profesjonalnym, certyfikowanym usunięciem danych,
  • przedsiębiorstwo chce zwiększyć efektywność wykorzystania budżetu.
  • Firmie zależy na działaniach proekologicznych, dzięki wydłużeniu cyklu życia urządzeń i obniżeniu śladu węglowego powstającego przy produkcji nowych urządzeń elektronicznych

 

Korzystając z naszej usługi Plus Odkup dla Firm, masz pewność co do:

  • bezpieczeństwa danych,
  • bezpieczeństwa transakcji,
  • realnych oszczędności,
  • minimum formalności.
Polecane
01-09-2025

Łącze symetryczne czy asymetryczne – który internet wybrać do firmy?

Zastanawiając się nad tym, czy wybrać łącze symetryczne, czy asymetryczne, warto wziąć pod uwagę charakter codziennej pracy, liczbę użytkowników, skalę działalności i plany rozwoju. Obydwa rozwiązania mają swoje zalety i znajdują zastosowanie w nieco innych sytuacjach dlatego warto wziąć pod uwagę m.in. charakter codziennej pracy, liczbę użytkowników, skalę działalności i plany rozwoju. Jakie problemy pomaga rozwiązać internet symetryczny? W jakich sytuacjach łącze asymetryczne będzie wystarczające? Wyjaśniamy.
Czytaj dalej
24-09-2025

MFA (uwierzytelnianie wieloskładnikowe) – co to jest?

MFA to obecnie jedno z najbardziej skutecznych rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo podczas logowania do firmowych systemów. Jak działa logowanie wieloskładnikowe? Czy można zintegrować je z aplikacjami działającymi w chmurze? W tym artykule wyjaśnimy, jak działa MFA i jak wdrożyć je w firmie.
Czytaj dalej
07-09-2025

Opłata mocowa w 2025 roku – ile wynosi i od czego zależy?

Opłata mocowa to składowa rachunku za energię elektryczną, która jest przeznaczana na zwiększenie bezpieczeństwa energetycznego. Jej wysokość ustala Prezes Urzędu Regulacji Energetyki. Dla odbiorców indywidualnych jest stała, natomiast odbiorcy przemysłowi i duży biznes mogą zoptymalizować jej wysokość, korzystając m.in. z rozwiązań od Plusa dla Biznesu. Od czego zależy wysokość opłaty mocowej dla firm? Jak zmniejszyć ją na rachunku? Sprawdź.
Czytaj dalej