Trwa ładowanie...
Czym jest eSIM

Karta eSIM (profil eSIM) to cyfrowa wersja karty SIM, pobierana przez Internet i zapisywana w postaci specjalnego profilu na urządzeniu obsługującym technologię eSIM. Odbywa się to poprzez zeskanowanie kodu QR otrzymanego od Operatora.

Po pobraniu profilu eSIM na urządzenie obsługujące technologię eSIM możesz korzystać z usług telekomunikacyjnych jak na standardowej karcie fizycznej.

Jak wgrać profil z kodu QR na telefon z obsługą technologii eSIM?
1. Sprawdź czy twój telefon ma dostęp do Internetu. Może być to np. Internet z routera WiFi lub innej aktywnej karty w telefonie.
2. W ustawieniach telefonu z Androidem wybierz opcję: Ustawienia/Sieć komórkowa/Zarządzanie kartami SIM/Dodaj kartę eSIM
3. Zeskanuj kod QR Większość telefonów daje możliwość zeskanowania kodu z poziomu aparatu fotograficznego.
4. Wpisz kod autoryzujący – jest to kod PIN, który otrzymasz z kodem QR. Uwaga! Trzykrotne błędne wpisanie kodu autoryzacyjnego spowoduje blokadę profilu i konieczność jego wymiany.
5. W razie konieczności uruchom ponownie telefon.
Dodatkowe informacje
  • Przed instalacją profilu zalecana jest aktualizacja oprogramowania telefonu do najnowszej wersji
  • W trakcie instalacji profilu na urządzeniu, numer seryjny karty eSIM zostaje trwale przypisany do telefonu, na którym rozpoczęto ten proces. Zakończenie instalacji będzie możliwe tylko na tym urządzeniu. Nie będzie możliwe jego zainstalowanie na innym telefonie.
  • Po instalacji profilu większość telefonów automatycznie go aktywuje, dezaktywując jednocześnie inne zainstalowane profile. Sprawdź w ustawieniach telefonu, czy aktywny jest profil, którego chcesz w danej chwili używać.
Najczęściej zadawane pytania

Karty eSIM są dostępne dla wszystkich ofert usług mobilnych – abonament, MIX, na kartę, a także na numerach w ofertach internetowych.

Pierwsze 5 wymian karty eSIM w okresie rozliczeniowym (klienci abonamentowi) lub miesiącu (klienci ofert na kartę) jest bezpłatna. Koszt kolejnych wymian jest zgodny z obowiązującym cennikiem.

Kartę eSIM możesz otrzymać wymieniając fizyczną kartę w Plus Online, w punkcie sprzedaży lub u Doradcy Biznesowego. Karta eSIM jest także dostępna przy podpisywaniu nowej umowy na stronie plus.pl, w salonie, u Doradcy Biznesowego lub przez telefon.

Dla klientów korzystających z aplikacji Asystent, karty eSIM są dostępne po zalogowaniu do aplikacji lub poprzez kontakt z opiekunem.

Jeśli karta nie została jeszcze zainstalowana, możliwe jest otrzymanie duplikatu karty eSIM w punkcie sprzedaży lub u Doradcy Biznesowego.

Technologia eSIM obsługiwana w sieci Plus jest zgodna ze specyfikacją GSMA, więc także wszystkie telefony zgodne z tą specyfikacją powinny działać z eSIMem od Plusa.

Aktualne modele telefonów z eSIM to:

  • Apple iPhone SE 2022 64GB
  • Apple iPhone 11 64GB
  • Apple iPhone 12 64GB
  • Apple iPhone 12 128GB
  • Apple iPhone 13 mini 128GB
  • Apple iPhone 13 128GB
  • Apple iPhone 13 256GB
  • Apple iPhone 13 512GB
  • Apple iPhone 14 128GB
  • Apple iPhone 14 256GB
  • Apple iPhone 14 512GB
  • Apple iPhone 14 Plus 128GB
  • Apple iPhone 14 Plus 256GB
  • Apple iPhone 14 Plus 512GB
  • Apple iPhone 14 Pro 128GB
  • Apple iPhone 14 Pro 256GB
  • Apple iPhone 14 Pro 512GB
  • Apple iPhone 14 Pro 1TB
  • Apple iPhone 14 Pro Max 128GB
  • Apple iPhone 14 Pro Max 256GB
  • Apple iPhone 14 Pro Max 512GB
  • Apple iPhone 14 Pro Max 1TB
  • HAMMER 5 Smart DS
  • motorola razr2022 5G 8/256GB
  • OPPO Find X5 Pro5G 12/256GB DS
  • OPPO Reno6 Pro 5G 256GB DS.
  • OPPO Reno7 5G 8/256GB DS.
  • Samsung Galaxy S22 5G DS S901 128GB
  • Samsung Galaxy S22 5G DS S901 256GB
  • Samsung Galaxy S22+ 5G DS S906 128GB
  • Samsung Galaxy S2+ 5G DS S906 256GB
  • Samsung Galaxy S22Ultra5G S908DS 128GB
  • Samsung Galaxy S22Ultra5G S908DS 256GB
  • Samsung Galaxy S22Ultra5G S908DS 512GB
  • Samsung Galaxy S23 5G DS S911 128GB
  • Samsung Galaxy S23 5G DS S911 256GB
  • Samsung GalaxyS23 5G DS S911 256GB
  • Samsung Galaxy S23+ 5G DS S916 256GB
  • Samsung Galaxy S23+ 5G DS S916 512GB
  • Samsung Galaxy S23 Ultra5G S918 DS 256GB
  • Samsung Galaxy S23 Ultra5G S918 DS 512GB
  • Samsung Galaxy Z Flip4 5G 128GB F721 DS.
  • Samsung Galaxy Z Flip4 5G 256GB F721DS
  • Samsung Galaxy Z Fold4 5G512GB F936DS
  • Samsung GalaxyZ Fold4 5G256GB F936 DS

W chwili obecnej nie jest to możliwe. Nie posiadamy także w ofercie modemów obsługujących technologię eSIM

Nie, ze względów bezpieczeństwa poprawne zainstalowanie profilu sprawia, że nie można go już ponownie wykorzystać. Jeśli chcesz korzystać z numeru na innym telefonie, możesz wymienić kartę eSIM w Internecie lub salonie. Jeśli usunąłeś profil, po nową kartę musisz udać się do salonu.

W chwili obecnej nie ma możliwości wgrania karty eSIM na zegarki. Prace nad udostępnieniem takiej funkcjonalności trwają.

To taka sama sytuacja, jakbyś wyjął kartę fizyczną z telefonu i włożył do szuflady. W każdej chwili możesz profil ponownie aktywować, tak jak możesz włożyć kartę do telefonu.

Niektóre modele telefonów wymagają, aby przynajmniej jedna karta była aktywna.

Pamiętaj, że dezaktywacja profilu nie oznacza dezaktywacji usług na tej karcie i nie zwalnia z opłat wynikających z obowiązującej z operatorem umowy.

Telefony pozwalają na wgranie kilku profili eSIM (dokładna liczba zależy od modelu telefonu i typu profilu) jednak w danym momencie aktywny może być tylko jeden. Możesz przełączać się pomiędzy profilami w ustawieniach telefonu.

Odpowiednikiem usunięcia profilu eSIM jest uszkodzenie karty fizycznej. Taki profil nie może już być ponownie zainstalowany, tak jak na uszkodzonej karcie nie uruchomią się usługi telekomunikacyjne.

Profil eSIM możesz usunąć z telefonu w ustawieniach sieci komórkowej telefonu. Usunięcie profilu oznacza, że aby korzystać ponownie z usług na danym numerze telefonu, musisz zlecić wymianę na nową kartę eSIM. Możesz to zrobić wyłącznie w punkcie sprzedaży lub u Doradcy Biznesowego.

Pamiętaj, że usunięcie profilu nie oznacza dezaktywacji usług na tej karcie i nie zwalnia z opłat wynikających z obowiązującej z operatorem umowy.

Pamiętaj, że dezaktywacja profilu nie oznacza dezaktywacji usług na tej karcie i nie zwalnia z opłat wynikających z obowiązującej z operatorem umowy.

Obecnie większość dostępnych telefonów z eSIM to telefony dual-SIM z obsługą karty fizycznej (plastikowej) i karty eSIM. Możliwe jest jednoczesne korzystanie z karty fizycznej i profilu eSIM. W takich telefonach jednocześnie aktywny może być tylko jeden profil eSIM. W przyszłości pojawią się z pewnością telefony dual-SIM z obsługą dwóch profili eSIM jednocześnie.

Kod potwierdzający profilu eSIM jest taki sam, jak otrzymany wraz z kodem QR kod PIN. Jest on wymagany tylko 1 raz przy pobieraniu profilu. Natomiast czy kod PIN będzie wymagany także przy każdorazowym uruchamianiu telefonu zależy od wybranej oferty (najczęściej sprzedawane są karty bez żądania PIN, wyjątkiem są np. oferty MIX) oraz preferencji klienta (w ustawieniach telefonu klient, niezależnie od wybranej oferty, może zdecydować, czy podanie PIN ma być wymagane).

Jeśli jesteś zainteresowany kartą eSIM, skontaktuj się z naszym Doradcą Biznesowym, który odpowie na Twoje pytania i pomoże w aktywacji usługi.