Trwa ładowanie...
26-06-2023

SMS to krótka (do 160 znaków) wiadomość tekstowa przesyłana pomiędzy telefonami w sieciach komórkowych i nadal jest bardzo popularną formą komunikacji. Przede wszystkim z powodu tego, że dowolny telefon na świecie jest od razu gotowy do odbierania i wysyłania SMS zaraz po wyjęciu z pudełka i to do każdego innego abonenta w dowolnej sieci komórkowej. Działa niezależnie od typu urządzenia wyposażonego w kartę SIM. Jednak aby wiadomość SMS dotarła do adresata, czyli innego użytkownika telefonu komórkowego, przechodzi najpierw przez Centrum SMS czyli SMSC.

SMSC – co to jest?

 

SMSC (skrót od anglojęzycznego zwrotu Short Message Service Center) oznacza centrum zarządzające wiadomościami SMS. Jest niezbędnym elementem w infrastrukturze sieci komórkowej, umożliwiającym niezawodne dostarczanie wiadomości SMS między urządzeniami. Działa w tle, niezauważalnie dla użytkowników, zapewniając szybką i płynną komunikację tekstową w sieciach mobilnych. Spełnia wiele zadań transportu, zarządzania i kontroli ruchu w sieci, dlatego często nazywane jest SMS Routerem. Jednak nadal przede wszystkim spełnia bardzo ważną funkcję, gdy adresat wiadomości SMS jest niedostępny w chwili jej wysłania. Wystarczy, że będzie on poza zasięgiem sieci, np. w samolocie lub po prostu wyłączy telefon. Skierowana do niego wiadomość SMS zostanie przechowana w SMSC (SMSR). Po zalogowaniu się z powrotem do sieci przez odbiorcę wiadomość przechowywana w SMSC natychmiast do niego dotrze. Oczywiście każda wiadomość ma swój okres ważności, czyli czas, w którym sieć przechowuje wiadomość i próbuje dostarczyć SMS-a do odbiorcy.

W swoim telefonie możesz ustawić ważność wiadomości SMS na możliwie jak najdłuższą. Najczęściej wybór zawiera się w przedziale od 1 godziny do 30 dni. Warto wiedzieć, że sieć Plus przechowuje SMS-y w centrum SMS przez 7 dni. Jeśli w ustawieniach urządzenia wybierzesz okres ważności SMS-a na maksimum (powyżej 7 dni), wiadomość będzie oczekiwać na doręczenie i tak przez maksymalnie 7 dni.

MultiInfo – usługa SMSC dla biznesu w sieci Plus

 

Usługa MultiInfo w sieci Plus pozwala na bezpośredni dostęp do SMSC z pominięciem konieczności korzystania z telefonu komórkowego. Dzięki temu użytkownik otrzymuje dodatkowe korzyści, jakich nie można uzyskać wysyłając SMSy ze smartfonu, takie jak:

  • intuicyjną aplikację WWW, która nie wymaga żadnej instalacji – wystarczy jedynie komputer, przeglądarka webowa oraz połączenie z Internetem,
  • wielokrotnie wyższą wydajność przesyłania, nazywaną często wysyłką hurtową lub masową – można osiągnąć nawet 100 razy większą wydajność,
  • możliwość zarządzania logiką wysyłania i odbierania w szerokim zakresie:
    • grupami odbiorców, kontaktami,
    • harmonogramami, szablonami,
    • oknami czasowymi, kiedy system nie będzie kontynuował wysyłki.

Dodatkowo do zalet funkcjonalności usługi MultiInfo z pewnością należy dodać także to, że zbudowana jest z różnych specjalnych modułów, które dodatkowo rozszerzają standardowe możliwości:

  • Moduł Serwisy Interaktywne pozwala na automatyzację komunikacji w systemie MultiInfo poprzez tworzenie mikro usług takich jak samoobsługowe zarejestrowanie się użytkownika telefonu komórkowego do wybranej grupy rozsyłkowej, obsługa konkursów, itp.
  • Moduł API, czyli interfejs programistyczny, pozwalający na integrację infrastruktury IT, znajdującej się po stronie Klienta z usługą MultiInfo.
  • MultiinfoIntegrator – to zestaw gotowych wtyczek wykorzystujących interfejs API SMS/MMS do realizacji funkcji Email2Sms i Database2Sms.
  • Moduł Przemysł umożliwia zdalny nadzór lub sterowanie urządzeniami technicznymi.
  • Moduł Recepcja wspomaga organizację pracy punktów usługowych, niewielkiej przychodni, gabinetu lekarskiego, warsztatu samochodowego.
  • Centrum Zarządzania Kryzysowego – dzięki temu modułowi możliwe jest sprawne reagowanie zespołów specjalistów na przykład w sztabach kryzysowych, przemyśle, szpitalach, jednostkach OSP itp.

Czytaj więcej na temat MultiInfo tutaj: https://biznes.plus.pl/komunikacja-glosowa-i-sms/masowa-wysylka-sms-mms

Gdzie sprawdzi się usługa MultiInfo?

 

MultiInfo sprawdzi się w dużych i małych firmach, w organizacjach i instytucjach, samorządach oraz przedsiębiorstwach z różnych gałęzi biznesowych:

  • w bankowości (do autoryzacji transakcji internetowych),
  • w sprzedaży (w komunikacji na linii pracownicy – kontrahenci lub do informowania klientów o nowościach, promocjach etc.),
  • w księgowości (do wysyłania powiadomień o wystawionych fakturach lub przypomnień o zapłacie),
  • w marketingu i w reklamie (na potrzeby konkursów SMS, kampanii marketingowych, masowej dystrybucji kodów promocyjnych).

 

Polecane
13-03-2023

Jak usprawnić komunikację wewnętrzną w firmie?

Komunikacja wewnętrzna w firmie ma na celu nie tylko przekazywanie informacji na temat firmy oraz tego, co się w niej dzieje. To także wymiana doświadczeń, praktyk czy integracja pracowników wokół określonych wartości i celów. Angażowanie pracowników w życie firmy jest bardzo ważne. Sprawdź, jak możesz zadbać o prawidłową komunikację w biznesie, korzystając z usług sieci Plus. 
Czytaj dalej