SMS to krótka (do 160 znaków) wiadomość tekstowa przesyłana pomiędzy telefonami w sieciach komórkowych i nadal jest bardzo popularną formą komunikacji. Przede wszystkim z powodu tego, że dowolny telefon na świecie jest od razu gotowy do odbierania i wysyłania SMS zaraz po wyjęciu z pudełka i to do każdego innego abonenta w dowolnej sieci komórkowej. Działa niezależnie od typu urządzenia wyposażonego w kartę SIM. Jednak aby wiadomość SMS dotarła do adresata, czyli innego użytkownika telefonu komórkowego, przechodzi najpierw przez Centrum SMS czyli SMSC.
SMSC – co to jest?
SMSC (skrót od anglojęzycznego zwrotu Short Message Service Center) oznacza centrum zarządzające wiadomościami SMS. Jest niezbędnym elementem w infrastrukturze sieci komórkowej, umożliwiającym niezawodne dostarczanie wiadomości SMS między urządzeniami. Działa w tle, niezauważalnie dla użytkowników, zapewniając szybką i płynną komunikację tekstową w sieciach mobilnych. Spełnia wiele zadań transportu, zarządzania i kontroli ruchu w sieci, dlatego często nazywane jest SMS Routerem. Jednak nadal przede wszystkim spełnia bardzo ważną funkcję, gdy adresat wiadomości SMS jest niedostępny w chwili jej wysłania. Wystarczy, że będzie on poza zasięgiem sieci, np. w samolocie lub po prostu wyłączy telefon. Skierowana do niego wiadomość SMS zostanie przechowana w SMSC (SMSR). Po zalogowaniu się z powrotem do sieci przez odbiorcę wiadomość przechowywana w SMSC natychmiast do niego dotrze. Oczywiście każda wiadomość ma swój okres ważności, czyli czas, w którym sieć przechowuje wiadomość i próbuje dostarczyć SMS-a do odbiorcy.
W swoim telefonie możesz ustawić ważność wiadomości SMS na możliwie jak najdłuższą. Najczęściej wybór zawiera się w przedziale od 1 godziny do 30 dni. Warto wiedzieć, że sieć Plus przechowuje SMS-y w centrum SMS przez 7 dni. Jeśli w ustawieniach urządzenia wybierzesz okres ważności SMS-a na maksimum (powyżej 7 dni), wiadomość będzie oczekiwać na doręczenie i tak przez maksymalnie 7 dni.
MultiInfo – usługa SMSC dla biznesu w sieci Plus
Usługa MultiInfo w sieci Plus pozwala na bezpośredni dostęp do SMSC z pominięciem konieczności korzystania z telefonu komórkowego. Dzięki temu użytkownik otrzymuje dodatkowe korzyści, jakich nie można uzyskać wysyłając SMSy ze smartfonu, takie jak:
- intuicyjną aplikację WWW, która nie wymaga żadnej instalacji – wystarczy jedynie komputer, przeglądarka webowa oraz połączenie z Internetem,
- wielokrotnie wyższą wydajność przesyłania, nazywaną często wysyłką hurtową lub masową – można osiągnąć nawet 100 razy większą wydajność,
- możliwość zarządzania logiką wysyłania i odbierania w szerokim zakresie:
- grupami odbiorców, kontaktami,
- harmonogramami, szablonami,
- oknami czasowymi, kiedy system nie będzie kontynuował wysyłki.
Dodatkowo do zalet funkcjonalności usługi MultiInfo z pewnością należy dodać także to, że zbudowana jest z różnych specjalnych modułów, które dodatkowo rozszerzają standardowe możliwości:
- Moduł Serwisy Interaktywne pozwala na automatyzację komunikacji w systemie MultiInfo poprzez tworzenie mikro usług takich jak samoobsługowe zarejestrowanie się użytkownika telefonu komórkowego do wybranej grupy rozsyłkowej, obsługa konkursów, itp.
- Moduł API, czyli interfejs programistyczny, pozwalający na integrację infrastruktury IT, znajdującej się po stronie Klienta z usługą MultiInfo.
- MultiinfoIntegrator – to zestaw gotowych wtyczek wykorzystujących interfejs API SMS/MMS do realizacji funkcji Email2Sms i Database2Sms.
- Moduł Przemysł umożliwia zdalny nadzór lub sterowanie urządzeniami technicznymi.
- Moduł Recepcja wspomaga organizację pracy punktów usługowych, niewielkiej przychodni, gabinetu lekarskiego, warsztatu samochodowego.
- Centrum Zarządzania Kryzysowego – dzięki temu modułowi możliwe jest sprawne reagowanie zespołów specjalistów na przykład w sztabach kryzysowych, przemyśle, szpitalach, jednostkach OSP itp.
Czytaj więcej na temat MultiInfo tutaj: https://biznes.plus.pl/komunikacja-glosowa-i-sms/masowa-wysylka-sms-mms
Gdzie sprawdzi się usługa MultiInfo?
MultiInfo sprawdzi się w dużych i małych firmach, w organizacjach i instytucjach, samorządach oraz przedsiębiorstwach z różnych gałęzi biznesowych:
- w bankowości (do autoryzacji transakcji internetowych),
- w sprzedaży (w komunikacji na linii pracownicy – kontrahenci lub do informowania klientów o nowościach, promocjach etc.),
- w księgowości (do wysyłania powiadomień o wystawionych fakturach lub przypomnień o zapłacie),
- w marketingu i w reklamie (na potrzeby konkursów SMS, kampanii marketingowych, masowej dystrybucji kodów promocyjnych).