Rozwój nowych technologii, a także tak zwanego IoT (ang. Internet of Things, czyli Internetu rzeczy), przyczynia się do automatyzacji procesów w wielu branżach. Ta automatyzacja służy zaś przede wszystkim zwiększeniu efektywności i produktywności podejmowanych działań w biznesie. Sprawdź, jak w praktyce można dokonać automatyzacji procesów w firmie oraz w jakich obszarach sprawdzą się tego typu rozwiązania.
Czym jest automatyzacja procesów w firmie?
Automatyzacja procesów w firmie to wszystkie działania mające na celu zastąpienie lub usprawnienie pracy człowieka poprzez wykorzystanie technologii, w taki sposób, by działania były efektywniejsze, zajmowały mniej czasu i przynosiły więcej korzyści.
Karty telemetryczne M2M a automatyzacja procesów
Karty SIM M2M (skrót od anglojęzycznego zwrotu machine to machine) pozwalają na automatyzację wybranych działań w firmie, organizacji czy mieście. Proces opiera się na komunikacji pomiędzy urządzeniami, maszynami, przedmiotami podłączonymi do sieci. Dzięki zdalnej komunikacji z urządzeniem możemy nie tylko szybko zbierać dane w czasie rzeczywistym, ale też pozwala ona tak zorganizować procesy, aby komunikujące się między sobą urządzenia same „organizowały” sobie wzajemnie pracę. Działanie to pozwala między innymi na efektywniejsze rozporządzanie stanami magazynowymi, dysponowanie zasobami wody czy energii. Możesz skutecznie zautomatyzować procesy i zarządzać swoim produktem lub usługą w skali globalnej. W Plusie wykorzystujemy w tym celu różne technologie: 2G/3G/4G lub NB IoT, a także super szybkie 5G – w zależności od potrzeb konkretnego projektu. Możemy skutecznie zautomatyzować procesy i zarządzać swoim produktem lub usługą w skali globalnej.
Więcej o kartach telemetrycznych M2M czytaj tutaj: Karty Telemetryczne M2M
Wykorzystując rozwiązania M2M, możesz dokonać automatyzacji procesów w wielu branżach, m.in.:
- w przemyśle (automatyzacja procesów produkcyjnych, możliwość zapobiegania potencjalnym awariom),
- w bankowości (bankomaty, wpłatomaty, terminale płatnicze),
- w rolnictwie (zautomatyzowane zarządzanie gospodarstwem oraz maszynami),
- w medycynie (zastosowanie telemedycyny np. urządzenia monitorujące stan zdrowia pacjenta),
- w smart city (zarządzanie wywozem śmieci, oświetleniem miejskim, flotą rowerów).
Automatyzacja procesów usprawnia także pracę każdej innej branży, w której dokonywane są pomiary. Czujniki można wykorzystać nawet w trudno dostępnych miejscach, takich jak parkingi podziemne czy studzienki kanalizacyjne. Dzięki możliwości pozyskania danych z jednych urządzeń, bez konieczności udziału człowieka, można dostosować do nich pracę innych maszyn i sprzętów w firmie!
Automatyzacja procesów biznesowych pod kątem komunikacji
Automatyzacja procesów biznesowych to nie tylko rozwiązania z zakresu M2M. To także dostęp do bardzo szybkiego Internetu oraz platform masowej i dobrze zorganizowanej komunikacji. W dużej firmie lub instytucji, operującej bardzo dużą ilością danych, z pewnością sprawdzi się Internet Symetryczny. Jest to usługa połączenia z siecią funkcjonująca w oparciu o dedykowaną infrastrukturę. W ten sposób nie współdzielimy łącza z innymi użytkownikami sieci Plus. Jednocześnie mamy zagwarantowaną bardzo wysoką prędkość pobierania i wysyłania danych (nawet do 10 Gbps), a także stałą dostępność usługi i błyskawiczną obsługę serwisową. Usługa (Symetrycznego Dostępu do Internetu, SDI) może być realizowana z wykorzystaniem sieci światłowodowej lub radiolinii w paśmie licencjonowanym.
W sieci Plus można liczyć na zautomatyzowaną komunikację poprzez masową wysyłkę SMS/MMS w postaci dedykowanej usługi MultiInfo. Powyższe oprogramowanie jest intuicyjne w obsłudze. Umożliwia komunikację dwukierunkową – wysyłanie i odbieranie dużej ilości wiadomości SMS oraz MMS. W tym samym momencie możliwe jest wysłanie komunikatu do wszystkich lub wybranej grupy pracowników lub klientów firmy, a także przypisanie im odpowiedniej operacji według zgłoszenia wysłanego drogą SMS. W Plusie można skorzystać także z rozbudowanej wirtualnej centrali telefonicznej. Jest to kompleksowy system telekomunikacyjny działający w chmurze – z jego poziomu można bezprzewodowo zarządzać wszystkimi połączeniami w firmie. Wirtualna centrala telefoniczna może stać się biznesowym, mobilnym call center. Warto wiedzieć, że do poprawnego działania obu usług potrzeba jedynie komputera z dowolną przeglądarką internetową oraz aktywnego połączenia z Internetem.