Trwa ładowanie...
17-08-2023

W dzisiejszym świecie bardzo często posługujemy się pocztą email – zarówno w sprawach prywatnych, jak i zawodowych. Istnieje jednak wiele typów zagrożeń, na które należy uważać podczas korzystania z firmowej poczty email. Cyberprzestępcy szukają coraz bardziej wyrafinowanych technik, aby uzyskać dostęp do naszych danych. Warto wiedzieć, jak bezpiecznie korzystać z poczty elektrycznej.

Bezpieczna poczta email – dlaczego jest tak ważna?

 

Bez względu na to, czy prowadzisz dużą firmę, czy jednoosobową działalność gospodarczą – zapewne posługujesz się mailingiem w komunikacji z klientami, partnerami biznesowymi czy współpracownikami. Bezpieczna poczta email powinna być dla Ciebie priorytetem. W wiadomościach często znajdują się różne dane klientów, projekty, nad którymi pracujesz czy inne kluczowe dla firmy załączniki. Jeśli odpowiednio zadbasz o bezpieczeństwo korzystania ze swojej służbowej, elektronicznej poczty, możesz uniknąć potencjalnego przejęcia Twoich wiadomości, a w skrajnych przypadkach nawet przejęcia dostępu nad urządzeniem.

Zasady bezpiecznego korzystania z poczty elektronicznej

 

Zastanawiasz się, w jaki sposób dochodzi do cyberataków z wykorzystaniem poczty email? Bardzo często dzieje się to poprzez otwarcie przez adresata zainfekowanej wiadomości. Dla niektórych osób może wystarczyć chwytliwy tytuł takiego maila, świadczący o potencjalnej współpracy z nowym klientem – otwierasz, pobierasz załącznik i jeśli był to atak, to najprawdopodobniej masz na swoim urządzeniu szkodliwe oprogramowanie. Zobacz, jak możesz się przed tym ustrzec.

Po pierwsze – już samo logowanie do poczty jest ważne. Ustaw długie hasło zawierające nie tylko litery, ale także cyfry i znaki specjalne. Niech będzie ono znane tylko Tobie. Po drugie, zawsze sprawdzaj, kto jest nadawcą danego maila. Upewnij się, że jego adres mailowy zawiera prawidłową domenę, np. zawierającą nazwę firmy tego nadawcy, a nie jest sprytnie sfałszowany poprzez wzbudzającą Twoje zaufanie nazwę użytkownika.

Nie klikaj ponadto w linki oraz nie pobieraj załączników, których nie oczekiwałeś. Mogą zawierać szkodliwe oprogramowanie lub przekierowywać do zainfekowanych stron. Bardzo dobrym rozwiązaniem na przesyłanie plików mailem wewnątrz firmy jest ich szyfrowanie. Jednocześnie pamiętaj, aby hasła do załączników przesyłać adresatom inną drogą komunikacji, np. SMS-em na służbowy smartfon.

Co do złotej zasady bezpiecznego korzystania z poczty elektronicznej – przede wszystkim zachowaj ostrożność. Cyberprzestępcy bazują na spontanicznych odbiorcach, którzy otwierają wiadomości pod wpływem emocji wywołanych przez treść. Pamiętaj jeszcze, aby w mailach nie przesyłać wrażliwych danych osobowych ani informacji w żaden sposób niezaszyfrowanych.

Prywatny APN w Plusie a bezpieczna poczta email

 

Prywatny APN to usługa oferowana przez sieć Plus, która ma na celu zapewnienie Tobie oraz Twoim pracownikom zdalnego i bezpiecznego dostępu m.in. do firmowej poczty email, służbowych zasobów sieciowych czy aplikacji. Prywatny APN może być ważnym elementem ekosystemu bezpieczeństwa w Twojej firmie. Dzięki niemu możesz skutecznie zabezpieczyć przesyłane dane swojej firmy.

Warto wiedzieć, że dane przesyłane w ramach usługi Prywatnego APN w Plusie są szyfrowane. Żadna niepowołana osoba użytkująca publiczną sieć nie ma do nich dostępu. Zyskaj wydzieloną i odseparowaną sieć transmisji danych 2G, 3G, LTE czy 5G.

Nie tylko bezpieczny email – jak dbać o bezpieczeństwo danych w firmie?

 

Zasoby elektroniczne są kluczowe dla funkcjonowania wielu biznesów, dlatego ważna jest nie tylko bezpieczna poczta email. Warto wiedzieć, że zaufani partnerzy sieci Plus – Techstep, Proget i Samsung (Samsung Knox) oferują kompleksowe rozwiązania w kwestii bezpieczeństwa.

Techstep zapewnia wszechstronne rozwiązanie, mające na celu zabezpieczenie firmowych urządzeń mobilnych oraz znajdujących się na nich danych. Proget zaś dostarcza system all in one, który służy do zarządzania flotą urządzeń mobilnych i m.in. ułatwia spełnienie wymogów dotyczących RODO, ISO oraz różnych regulacji branżowych.

Jeśli zaś w Twojej firmie znajduje się wiele urządzeń służbowych marki Samsung pracujących w oparciu o system Android, to idealnym rozwiązaniem będzie Samsung Knox. Pakiet usług Knox umożliwia zdalne zarządzanie, a także konfigurowanie każdego firmowego urządzenia mobilnego. Rozwiązanie MDM bazujące na chmurze Knox Manage zabezpiecza Twoje dane firmowe.

Polecane
14-03-2023

Najlepsze programy do pracy zdalnej

Praca zdalna jest możliwa w wielu płaszczyznach i biznesach. Możesz pracować z domu, z kawiarni, podczas wyjazdów służbowych, z niemal dowolnego miejsca na świecie. Pokazują to dzisiejsze trendy, które znacząco zmienił okres światowej pandemii. Do wykonywania swojej pracy biurowej zdalnie najczęściej potrzebujesz urządzenia (np. komputera lub urządzenia mobilnego), dostępu do szybkiego łącza internetowego oraz odpowiedniego oprogramowania. Sprawdź, jakie programy do pracy zdalnej warto wybrać.  
Czytaj dalej